woensdag 19 augustus 2009

Tranen op 4 mei, introductie

Tranen op 4 mei
Deze verhalen heb ik geschreven, omdat mijn vader het verschrikkelijk
moeilijk vond om zijn leven weer op te pakken na
de tweede wereldoorlog.
Het is ook onmogelijk om je leven op te pakken, nadat je zulke
dingen hebt meegemaakt.
Onbewust heeft hij zijn pijn en haat gevoelens aan mij door
gegeven, zijn dochter. Aan de ene kant is dat verkeerd, aan de
andere kant is dat goed. Wat ik met ‘verkeerd’ bedoel is dat ik
nooit mijn eigen oordeel heb kunnen vormen. Maar aan de andere
kant is het goed, want wij mogen nooit vergeten wat er
toen is gebeurd.
Daarom zeg ik: ‘Shalom, papa, waar je nu ook bent.’
Je dochter, Sjeintje Boterkoek.
---------------------------------------------------
Redactioneel: De teksten zijn letterlijk gekopieerd van het pdf.bestand van Yvonne van Hertum genaamd Tranen op 4 mei, haar boekje dus. De taalfouten zijn derhalve auteur toe te kennen.

1 opmerking:

  1. wie is : wij ....
    Maar aan de andere kant is het .... goed ....,
    want .... wij .... mogen .... nooit .... vergeten wat er .... toen .... is gebeurd ....

    BeantwoordenVerwijderen